Taking too long? Close loading screen.

Google Workspace dla organizacji Non-Profit

Google Workspace dla organizacji Non-Profit

Jakiś czas temu pisaliśmy o nowej (starej) usłudze Google Workspace, które zastępuje G Suite.

W najbliższych miesiącach ma pojawić się propozycja kierowana właśnie do organizacji non-profit, szkół czy uczelni. Póki co, mogą korzystać z programu Google for Non-Profits otrzymując pakiet podstawowy za darmo.

Trzy możliwości

Google dla organizacji Non-Profit dostępne są w trzech opcjach:

G Suite dla organizacji Non-Profit

Cena: 0 $

Zawartość pakietu: adresu mailowe w domenie organizacji nieograniczona liczba kont użytkowników, a dla każdego po 30 GB miejsca w chmurze, rozmowy do 100 osób w Google Meet oraz oczywiście pakiet narzędzi jak Gmail, Kalendarz, Dokumenty, Chat itd.

G Suite Business dla organizacji Non-Profit

Cena: 4 $ za użytkownika za miesiąc

Zawartość: G Suite w wersji bezpłatnej + 1 TB w chmurze dla użytkownika, wyszukiwanie treści we wszystkich dostępnych dokumentach, rozmowy do 150 osób i Google Vault, który obsługuje przechowywanie i eksportowanie danych

G Suite Enterprise dla organizacji Non-Profit

Cena: 8 $ za użytkownika za miesiąc

Zawartość: G Suite Business + szyfrowanie maili, transmisja na żywo w Google Meet, nagrywanie spotkań, rozmowy do 250 osob, usługę Cloud Identity do zarządzania użytkownikami i aplikacjami

Zanim złożysz wniosek o konto Google dla organizacji non-profit należy upewnić się o możliwości uczestnictwa.

Kto może uczestniczyć w programie?

Oczywiście, jedynie organizacje Non-Profit. Zgłoszenia instytucji państwowych czy rządowych, placówek medycznych, szkół czy uniwersytetów nie będą przyjmowane.

Dodatkowo, każdy kraj może mieć dodatkowe wymogi, które należy spełnić.

W Polsce jest to weryfikacja stowarzyszenia poprzez partnera Google, TechSoup.

Na pytanie o tym jakie organizacje mogą przystąpić do programu, partner odpowiada na stronie:

Wszystkie polskie organizacje pozarządowe, a także biblioteki i muzea publiczne. Zapraszamy zatem: fundacje, stowarzyszenia, biblioteki publiczne, muzea publiczne, ochotnicze straże pożarne, organizacje harcerskie, koła gospodyń wiejskich czy uniwersytety III wieku.

Jak założyć konto w Google dla Non-Profit?

Rejestracja w TechSoup

Poprzez formularz rejestracyjny na stronie http://www.techsoup.pl/rejestracja

Należy podać dane, takie jak: imię, nazwisko, stanowisko/funkcja, telefon, nazwa użytkownika, mail, hasło.

Najlepiej, jeśli osobą kontaktową będzie członek zarządu lub organu nadzoru. Jeśli jest to osoba upoważniona przez zarząd, należy załączyć także skan pisemnego pełnomocnictwa.

Konto zostało pozytywnie zweryfikowane. Co dalej?

Rejestracja Google

Po pozytywnej weryfikacji w TechSoup, na koncie użytkownika pojawia się token.

W trakcie zakładania konta w Google należy go podać w zaznaczonym miejscu. To informacja, że stowarzyszenie zostało zweryfikowane, a organizacja przyjęta do programu.

Weryfikacja domeny

Chcąc korzystać z możliwości Google dla Non-Profit należy zweryfikować domenę, pod którą znajduje się strona.

Google chce mieć także pewność, że jesteś jej właścicielem.

Jak to zrobić?

Podczas rejestracji w G Suite otrzymasz rekord weryfikacyjny. Należy umieścić go u dostawcy hostingu i dodać rekord do ustawień lub rekordów DNS domeny. Zrobi to osoba zarządzająca stroną internetową.

Po umieszczeniu rekordu na serwerze,Google zaleca zalogowanie się do konsoli administracyjnej, skąd powiadamia się pracowników o wykonanej czynności. Wówczas go wyszukają i potwierdzą weryfikację domeny.

Wszystkie informacje można znaleźć tutaj.

Jeśli posiadasz domenę w Google, nie będzie konieczna już jej weryfikacja.

W końcu, mamy to!

Mamy konto. Co dalej?

W tej chwili Twoja organizacja powinna mieć już cały pakiet narzędzi, z których może korzystać. Dużo przestrzeni w chmurze, możliwość zdalnych spotkań i najważniejsze – dostosowane adresy mailowe.

Jedyne co musisz zrobić to aktywować na swoim koncie interesujące Cię usługi.

Co jeszcze Google oferuje dla Organizacji Non-Profit?

Między innymo:

Youtube dla non-profit. To kanał dla tych stowarzyszeń, które chcą docierać do ludzi swoimi produkcjami. Dodatkowe funkcje, które otrzymują np. przekierowania użytkowników na stronę, dostęp do akademii twórców studio Space umożliwiające nagrywanie i edytowanie filmów

Ad Grants – program, w którym fundacja może otrzymać do 10 tys $ grantu na bezpłatne reklamy w Google w celu przyciągnięcia darczyńców czy wolontariuszy. O tym jak to zrobić w kolejnym wpisie.

Reklamy dostępe są jedynie w wersji tekstowej i będą wyświetlać się na stronach wyszukiwarki pod płacącymi reklamodawcami.

I oczywiście, wszystkie zalety Google Workspace (G Suite) dla Non-Profit. Warto skorzystać.


Referencje:

TechSoup

Google

Spis treści

Baza czeka na kontakt
Startuj teraz!