Taking too long? Close loading screen.

One Page / Single Page. Kto na niej skorzysta?

one page

Co to jest strona typu One Page / Single Page?

Strona typu one page lub single page to, dosłownie, jedna strona, w obrębie której znajdują się poszczególne sekcje czy elementy.

Nie posiada żadnych dodatkowych odnośników czy przekierowań np. do podstron z osobną ofertą, kontaktem czy blogiem.

Cały content znajduje się na jednej stronie w układzie z długim przewijaniem.
Jeśli zawiera menu, odsyła ono do poszczególnych sekcji na stronie.

Z czego składa się One Page?

W zależności od przeznaczenia strony, może składać się sekcji, jedna po drugiej, np. :

efektownego nagłówka/ stopki
zwięzłego przedstawienia oferty czy usługi lub informacji o prezentowanej osobie
galerii lub opinii klientów
sekcji z kontaktem

Oczywiście, należy podkreślić, że strona może być zbudowana zupełnie inaczej. Wszystko uzależnione jest od celu one page’a.

Możliwe jest także skorzystanie ze sprawdzonej metody marketingowej w budowaniu poszczególnych sekcji. AIDA, którą warto mieć na uwadze, zawiera kolejne elementy: Attention, Interest, Desire oraz Action. Odpowiednie segmenty odpowiadają jej kolejnym elementom.

Co warto też podkreślić, w branżach B2B Action może być dopiero początkiem budowania relacji z Klientem. Jeśli ostatnim elementem miałoby być wysłanie zapytania ofertowego, w dalszej części należy dobrze opracować ofertę. Nie tylko merytorycznie, ale też graficznie.

Zalety strony typu One Page

Największą zaletą stron typu Single Page jest ich intuicyjna i łatwa obsługa. Na stronie panuje porządek, co także jest brane pod uwagę w ocenie User Experience.

Jeśli strona zawiera menu, przenosi szybko na daną sekcję.

Prędkość ładowania jest szybka, o ile nie umieszczone w niej zostaną duże i obciążające animacje lub grafiki. Nie zużywa także dużo transferu.

Single Page, jest zdecydowanie stroną mobile friendly, co także jest kluczowym kryterium Google w ocenie jakości strony.

Poza tym, może być bardzo atrakcyjna wizualnie. Szybko i zwięźle przekazuje najważniejsze informacje klientowi. Dużą zaletą jest także cena realizacji strony. Koszty są zdecydowanie mniejsze niż przy budowie strony multipage. Dzięki temu środki można przeznaczyć na projekt logo czy wizytówek, jeśli jest taka potrzeba.

Problemy Single Page

Strona tego typu nie powinna zawierać zbyt dużo treści. Może być to problematyczne w przypadku pozycjonowania.

Rozwiązaniem będzie umieszczanie słów kluczowych w kluczowych miejscach np. nagłówku H1, nagłówkach poszczególnych sekcji, ale też pamiętanie o jego zawarciu w pierwszych 100-150 słowach na stronie.

Jednak, mało treści można potraktować jako zaletę. Wiemy, że użytkownicy nie lubią poświęcać zbyt dużo czasu na czytanie. Jest to szansa – wykorzystując dobry copywriting możliwe jest przekazanie treściwych i trafnych komunikatów, bez zbędnych słów.

Inną, podkreślaną często wadą jest trudność pozycjonowania takich stron. Na to i także są rozwiązania, w tym:

dbałość o to, by w tytule, opisie strony, nagłówkach, menu, pamiętać o stosowaniu słów kluczowych (bez ich nadmiernego upychania)
odpowiednie opisanie grafik odzwierciedlających zawartość strony
podzielenie strony na sekcje, oddzielenie ich znacznikiem div i przypisywanie im odpowiednich etykiet (zaczynających się od znaku hash #)

Oczywiście, nie jest to cały wachlarz technik SEO, z których można skorzystać np. mapy witryny, okruszki, hierarchia informacji czy brak skalowalności strony. Uzyskanie pierwszej strony w wynikach wyszukiwania może okazać się dużym wyzwaniem.

Dla kogo One Page?

Pomimo swoich wad, strona typu Single Page ma wciąż dużo zalet.
Dobrze sprawdzi się jako wizytówka internetowa firmy zachęcająca do kontaktu.

Skorzystają na niej także profesjonaliści chcący przedstawić swoje usługi lub osoby, które rozpoczynają działalność w internecie i mają ograniczoną ofertę.

One Page można wykorzystać jako stronę wzmacniającą sprzedaż jednego produktu lub internetowa ulotkę reklamową dotyczącą nowej usługi.

Będzie to także dobry wybór na stronę dla startup’u, stronę wizerunkową także dla artystów, fotografików, grafików, copywriterów oraz strona dla restauracji.

Podsumowanie

Strona typu One Page może świetnie wzmocnić obecność w internecie. Najpierw jednak należy ustalić cel strony. Zawsze istnieje też możliwość jej rozbudowania wraz z rozwojem działalności lub potrzebą.
Dodatkowo, skorzystanie z metody AIDA w połączeniu z odpowiednią strategią marketingową może przynieść oczekiwane konwersje, a te w konsekwencji większe zyski.


A jeśli potrzebujesz strony typu one page, napisz.

Spis treści

Baza czeka na kontakt
Startuj teraz!