Taking too long? Close loading screen.

Strona internetowa dla firm- Twoja wizytówka w sieci

strony internetowe dla firm

Strona internetowa dla firm jest ich reprezentacją w sieci. Przed rozpoczęciem projektowania koniecznym jest ustalenie jaki będzie jej cel i dokładnie czemu ma służyć.


Przy złożonych stronach firmowych, w pierwszej kolejności należy przeprowadzić research, zarówno z Klientem, ale także tzw. desk research przez agencję. Wnioski i rozwiązania będą stanowić podstawę dobrej oferty.

Dwie możliwości strony internetowej dla firm

Stronę firmową można traktować jak internetową wizytówkę – raz zaprojektowana, zachęcająca do kontaktu w sprawie oferowanych usług lub produktów.
Dobrze sprawdzi się tutaj strona typu one page. Szczególnie dla małej, lokalnej działalności, choć z powodzeniem mogą skorzystać na niej także większe firmy.


Drugą strategią jest stworzenie i prowadzenie bardziej złożonej strony internetowej. Oznacza to regularna aktualizację, dbałość o content, prowadzenie bloga firmowego, ale także dbanie o prędkość, sprawdzanie stanu strony po aktualizacjach algorytmów Google’a itp.

Takie zadanie można zlecić agencji, umawiając się na pewną, niewielką ilość godzin pracy nad stroną miesięcznie.

Do prowadzenia bloga i aktualizacji contentu można skorzystać z usług copywriterów.

Niezależnie od wyboru, aby strona firmowa spełniała swoje zadanie, należy wiedzieć po co ją mieć, czemu ma służyć i kierując się wnioskami przygotować odpowiedni projekt.

Jak zbudowana jest strona firmowa?

W opcji pierwszej, gdy firma decyduje się na prostą wizytówkę typu one page, będzie to jedna strona podzielona a segmenty z krótką prezentacją oferty, zachęcając do kontaktu.

Drugą możliwością jest bardziej rozbudowana strona zawierająca 3-7 zakładek oraz, najczęściej, blog firmowy.

Przykładowo, mogą składać się na nią:

Strona główna ze stopką i nagłówkiem

O firmie/O mnie

Kontakt

Strony usług/produktów

Galeria

Pop-up

Oczywiście, wszystko zależy od aktualnego zapotrzebowania i celu strony firmowej.
Decydując się na zlecenie strony internetowej można rozpocząć od prostego one page’a, a w miarę rozwoju firmy rozwijać także budowę kolejnych stron i bloga.

Strona firmowa – co jeszcze jest istotne?

Wytyczne Google

Dopóki Google jest gigantem, należy brać ich wytyczne przy projektowaniu stron pod uwagę. Budowanie stron przyjaznych Google to już niemal obowiązek wszystkich, którzy poważnie traktują swoją działalność i chcą ją rozwijać, ale też agencji, które strony projektują.


Zawarte są w nich dobre praktyki dotyczące treści, User Experience, responsywności strony, prędkości ładowania czy optymalizacji SEO.

Identyfikacja wizualna

Spójna i odpowiednia do prowadzonej działalności i branży, w której firma działa.
Ważne są : logo, czcionki, użyte kolory, ale też sama nazwa i slogan firmy.
Powinny być spójne i dobrze wyglądać także na wizytówkach i innych materiałach firmowych.

Komunikat

Częściowo łączy się z treścią, częściowo także z identyfikacją wizualną.

Chodzi o to, by komunikaty słowne oraz niewerbalne, odzwierciedlały przekaz firmy.

Jesli działalność się rozwija, rozbudowuje, staje się nowoczesna, strona internetowa firmy także powinna to przekazywać.

Ważne też jest skupienie na dobrym i przejrzystym pokazaniu ofertu, zachęcając do kontaktu.

Informacje o firmie

Informacje o firmie należy traktować w dwojaki sposób.

Po pierwsze, jeśli firma ma już dłuższy staż, warto pokazać jej historię i rozwój. Jeśli firma zaczyna działalność należałoby podkreślić z czego jest dumna, jaką ma wizje, wartości lub np. jak pracuje.

Druga kwestia to dane firm- nazwa, NIP, REGON, adres.

Bezpieczeństwo

Certyfikat SSL (wciąż tak często zapominany), polityka prywatności, warunki korzystania, regulamin, ciasteczka. Szczególnie jeśli strona oferuje produkty, zbiera dane i można dokonać zamówienia poprzez witrynę.

I na koniec

Analityka.

Należy zarejestrować witrynę w Google Analytics i zainstalować na stronie tagi , dzięki czemu opiekun strony będzie miał o niej szczegółowe informacje. Dane dostarczają także informacje szczegółowe o odwiedzających i pomogą zadecydować o wprowadzaniu kolejnych zmian w celu ulepszenia strony firmowej.

Podsumowanie

Strona internetowa dla firmy może jest przydatnym narzędziem marketingowym, kluczowym w rozwoju działalności .
W zależności od potrzeb, można traktować ją jako internetową wizytówkę lub skupić się na jej regularnym prowadzeniu i aktualizacji.

Niezależnie od tego, która z opcji zostanie wybrana, samo posiadanie strony internetowej jest konieczne dla wszystkich działań i strategii marketingowych.

Jeśli potrzebujesz strony internetowej dla Twojej firmy, napisz.

Spis treści

Baza czeka na kontakt
Startuj teraz!