Taking too long? Close loading screen.

Uncle Ben. Rebranding.

Ostatnio pisaliśmy o tym czym jest rebranding i jakie firmy mogą mieć niego niego powody.

W artykule nie dodaliśmy punktu o nieprzewidzianych protestach w związku z zabójstwem czarnoskórego George’a Floyda przez białego policjanta.

Protest Black Lives Matter porwał głównie zamkniętych w domach amerykanów, którzy walczą o koniec nierówności rasowej w ogóle.

To ruszenie wymusiło działania rebrandingowe marek, które korzystały z wizerunku czarnoskórych”wujków” czy „cioć” na opakowaniach swoich produktów. Wśród nich znalazł się Uncle Ben i o jego rebrandingu napiszemy kilka słów.

Historia marki – skąd czarnoskóry mężczyzna na opakowaniu ryżu?

Kilka słów na ten temat należałoby przy okazji napisać.

Uncle Ben ma długa historię w produkcji wysokiej jakości ryżu. Cała historia rozpoczyna się z rozwojem firmy produkującej ryż CONVERTED Brand Rise, za którą odpowiadali Erich Huzenlaub i Gordon Harwell.

W 1942 roku CONVERTED weszło we współpracę z Forrest E. Mars. Zaopatrzali siły zbrojne w wysokiej jakości ryż podczas II Wojny Światowej. Kiedy się zakończyła Mars i Hazenlaub otworzyli młyn ryżu w Huston, USA.

Skąd Wujek Ben?

Panowie jadali w restauracji w Chicago, gdzie ustalali plany wejścia na rynek. Dotarły do nich wieści o pewnym legendarnym farmerze, słynnym z produkcji świetnej jakości ryżu. Tym farmerem miał być Uncle Ben.

Mieli już nazwę. Wizerunek?

To wizerunek głównego kelnera w ekskluzywnej restauracji w Chicago. Frank Brown. Zgodził się zapozować firmie.

Z resztą, historię firmy można poznać na archiwalnej już stronie internetowej https://web.archive.org/web/20200617205018/https://www.unclebens.com.au/about-us/about-unclebens

Kontrowersje

Wówczas nikt nie odczuwał kontrowersji. Ale o czym możemy nie wiedzieć to, że czarnoskóry mężczyzna nazwany ‚wujkiem czy kobieta ‚ciocią’ było raczej pogardliwym określeniem ze strony białych. Chcąc pokazać swą rasową wyższość nie korzystali ze zwrotów grzecznościowych pan/pani.

Sam model najwyraźniej nie miał z tym problemów i zgodził się zapozować marce. Pewnie był też zadowolony.

W 2007 próbowali jeszcze ratować się kampanią, w której mężczyzna przedstawiany był jako prezes firmy.

Uncle Ben – nowa nazwa

Globalna prezes Mars Food, Fiona Dawson, powiedziała:

„Wysłuchaliśmy naszych współpracowników i klientów i nadszedł właściwy czas, aby wprowadzić znaczące zmiany w całym społeczeństwie”

I dodaje:

„Kiedy wprowadzasz te zmiany, nie możesz zadowolić wszystkich. Chodzi o zrobienie właściwej rzeczy, a nie o łatwą rzecz”

Uncle Ben zmienia się na Ben’s Original

Jak widać, utrzymano kolorystykę jako silny element identyfikacji.

Przyzwyczajenia klientów są istotne. Dotyczy to także opakowań produktów i ich kolorystyki.

Nowe opakowania wejdą wraz z nowym rokiem. Nie wiadomo jeszcze jakiego wizerunku użyją.

Podsumowanie

Z jedej strony drobne właściwie zmiany identyfikacyjne, z drugiej wielka zmiana.

Uncle’s Original zrobiło coś z czym zanosiło się już od dawna. Marka wykorzystała siłę i popularność protestów, by w końcu rozstać się z krzywdzącym, w opinii części klientów, wizerunkiem marki. Odpowiedzieli na potrzeby swoich klientów w momencie silnego napięcia społecznego, które oczekuje zmian.


Credits: https://www.unclebens.com/

Spis treści

Baza czeka na kontakt
Startuj teraz!