COCO Chocolatier szkocka to manufaktura czekolady, dla której istotna jest wysoka jakość oferowanych produktów, ale też etyczna produkcja wspierająca miejscowe gospodarki.
Ziarna kakaowca i produkcja bloków czekoladowych odbywa się w miejscu ich zbierania, Ameryce Południowej, przez lokalnych farmerów.
Z wysokiej jakości produktów, warsztat w Edynburgu tworzy nowe, smakowe doświadczenia dla swoich klientów – wyjątkowe czekolady do picia, batoniki, trufle itp.
Coco Chocolatier jakoś czas temu postawiło na rebranding i zmianę opakowań swych produktów powierzając to zadanie agencji Freytag Anderson.
Agencja uważa, że „Manufaktura COCO jest dobra w robieniu czekolady. Brakowało im jasnego pozycjonowania marki: ich własnej przestrzeni na konkurencyjnym rynku”.
Odwaga do wprowadzania zmian, innowacje oraz inspiracje stały się punktem wyjścia do stworzenia nowego wizerunku marki.
W obu przypadkach można mówić o sztuce i kreatywności, zarówno tworzeniu czekolady jak i dzieł.
I tak powstał projekt „The Art of Chocolate”.
Zaproszono do niego niezależnych artystów, którzy zaprojektowali unikatowe opakowania czekoladowych dzieł. Zostały opatrzone minimalistyczną etykietą informującą o zawartości, ale też artyście, który zaprojektował dane opakowanie.
Firmie zależało także, by jasno zaznaczyć jej wartości – wysokiej jakości produkty, pochodzenie ziaren, etyczna produkcja, dlatego firma przygotowała serię piktogramów o nich informujących.
Freytag utrzymało pewną konsekwencję w stosowaniu geometrycznych form, dając artystom jednak dowolność.
Ciekawy projekt, świetne opakowanie i pyszna czekolada.
Credits: https://cocochocolatier.com/ oraz https://www.freytaganderson.com/coco